LKS časopis

Recenzovaný časopis
České stomatologické komory

elektronická verze

ISSN 1210-3381 (Print)
ISSN 2571-2411 (Online)

ČSK
Aktuální číslo
Rubriky
Témata
Autoři

Kniha je úvodem toho, co by měl každý lékař, lékařka i ostatní zdravotníci znát, pokud chtějí kvalitně a celoživotně pracovat s lidmi. Otevírá velmi aktuální, i když u nás zatím opomíjené téma – možnosti, jak teď, hned, aktivně ovlivnit svoji vlastní profesní budoucnost a zároveň se podílet na zlepšování pracovní atmosféry v českém zdravotnictví. Krátké, základní, výstižné a praktické informace jsou určeny cíleně zdravotníkům.

V oblasti medicíny hraje z pohledu zdravotníků klíčovou roli odbornost. Jejich znalosti a zkušenosti nabyté během mnohaleté praxe jsou neocenitelné. Nicméně ve vnímání veřejnosti není odbornost jediným faktorem kvality poskytované péče. Pacienti, klienti a jejich rodiny hledají u lékařů kromě vysoké profesionální zdatnosti i pochopení, schopnost porozumění, komunikace nebo empatie. Očekávají od zdravotníků schopnosti označované jako soft skills. Pokud se lékaři a lékařky chtějí stát naprostými špičkami ve svém oboru, pak už jen odborná medicína nestačí. Soft skills a jejich využití v medicínské praxi, mezi zdravotníky i směrem k pacientům, odlišuje ty nejlepší od dobrých. Tato kniha je jedinečná tím, že její autorka rozpracovala jednotlivá psychologická témata na míru zdravotnickému prostředí, se kterým má coby lékařka osobní zkušenost. Celkem osmnáct kapitol se věnuje komunikaci, motivaci, efektivní spolupráci mezi zdravotníky, ale také konfliktům, stresu, time managementu a sdělování špatných zpráv. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny praktickými ukázkami inspirovanými zkušenostmi autorky a jejích kolegů.