Vady snímatelné náhrady může pacient uplatnit dva roky od jejího převzetí
Právní poradna
Jsem povinen mít reklamační řád na stomatologické výrobky? A jak je to vlastně se zárukou na snímatelné náhrady? Slyšel jsem, že došlo k nějakým změnám.
Reklamační řád je dokument, jehož účelem je stanovit podrobnosti postupu vyřízení reklamace. Poskytovatel zdravotních služeb není povinen vyhotovit reklamační řád. Poskytovatel je povinen pacienty řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit. To může udělat např. reklamačním řádem, který pacientům zpřístupní, nebo i jiným způsobem. Záleží tedy na každém poskytovateli, jak k věci přistoupí.
Na snímatelné náhrady je třeba uplatnit běžný režim odpovědnosti za vady, jak vyplývá z občanského zákoníku, zjednodušeně tedy:
- poskytovatel odpovídá za to, že náhrada je při převzetí pacientem bez vady,
- pacient může vytknout vadu, která se na náhradě projeví v době dvou let od jejího převzetí. Nejedná se přitom o vadu, která vznikne v době dvou let od převzetí náhrady pacientem, ale o vadu, která zde byla v době převzetí a projevila se později,
- projeví-li se vada v průběhu prvního roku od převzetí náhrady pacientem, má se za to, že náhrada byla vadná již při převzetí pacientem, ledaže to povaha náhrady nebo vady vylučuje,
- projeví-li se vada v průběhu druhého roku od převzetí náhrady pacientem, musí pacient prokázat, že náhrada byla vadná již při převzetí.
Kontakt na Právní poradnu najdete na www.dent.cz (Pro členy/Agendy Komory)
12. 10. 2024
LKS. 2024; 34(10): S147
Autor:
Rubrika:
Téma: