LKS časopis

Recenzovaný časopis
České stomatologické komory

elektronická verze

ISSN 1210-3381 (Print)
ISSN 2571-2411 (Online)

ČSK
Aktuální číslo
Rubriky
Témata
Autoři

Reforma řádů Komory

LKS 09/2020 19. 9. 2020 Co vás zajímá

V červnu 2020 schválil sněm Komory několik nových řádů, které v souhrnu tvoří tzv. velkou reformu řádů Komory. Jde o zcela nový organizační řád, který nahradil řadu dosavadních předpisů Komory, a o související úpravy řádu jednacího, volebního a disciplinárního.

Vyúčtování poskytnutých zdravotních služeb musí být konkrétní

LKS 09/2020 19. 9. 2020 Poradny

Pacientům, kteří u mě platí za poskytnuté zdravotní služby, vydávám účtenku jen tehdy, pokud o ni požádají. Uvádím na ní jen celkovou zaplacenou cenu a text „stomatologické ošetření“. Chráním tak citlivé údaje o pacientově zdravotním stavu. Postupuji správně?

Vybírání poplatků za dezinfekci při poskytnutí hrazené péče není přípustné

LKS 05/2020 23. 5. 2020 Poradny

V souvislosti s epidemií koronaviru jsem přijal v ordinaci řadu dosud nestandardních hygienických opatření. Používáme respirátory, ochranné štíty, pláště, mezi pacienty necháváme větší odstup na větrání, pacienti si musí dezinfikovat ruce a ústa. To vše zvyšuje náklady ordinace. Zavedl jsem proto poplatek za zvýšenou dezinfekci, který pacientům účtuji s tím, že si jej mají nechat proplatit u své zdravotní pojišťovny. Zdravotní pojišťovny však odmítají…

Změny v platbách pojistného pro OSVČ

LKS 04/2020 19. 4. 2020 Poradny

V médiích slyšíme řadu informací o tom, že podnikatelé budou platit nižší pojistné na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění. O jaké změny se konkrétně jedná a budou se vztahovat i na zubní lékaře, kteří podnikají prostřednictvím společnosti s ručením omezeným?

Na vydání kopie zdravotnické dokumentace mají právo oba rodiče nezletilého pacienta

LKS 03/2020 15. 3. 2020 Poradny

Mám nezletilého pacienta, jehož rodiče jsou rozvedeni a dítě bylo svěřeno do péče matky. Otec pacienta žádá o informace o zdravotním stavu jeho syna a výpis ze zdravotnické dokumentace. Mohu mu tyto informace dát, i když s tím matka nesouhlasí? A je potřeba, aby mi nějakým způsobem prokázal, že je to opravdu pacientův otec?

Vrácení ceny vadného výrobku a pojištění

LKS 02/2020 15. 2. 2020 Poradny

Pacient reklamoval protetický výrobek a požadoval vrácení ceny. Cenu jsem vrátil a pak jsem se obrátil na pojišťovnu, u které mám uzavřeno profesní pojištění, aby mi náklady nahradila. Pojišťovna však odmítla s tím, že vrácení ceny není škoda na zdraví, a proto se na ně pojištění nevztahuje. Je to pravda? Celý život si platím pojištění, očekával jsem proto, že mi pojišťovna v mé…