LKS časopis

Recenzovaný časopis
České stomatologické komory

elektronická verze

ISSN 1210-3381 (Print)
ISSN 2571-2411 (Online)

ČSK
Aktuální číslo
Rubriky
Témata
Autoři

Vybírání poplatků za dezinfekci při poskytnutí hrazené péče není přípustné

LKS 05/2020 23. 5. 2020 Poradny

V souvislosti s epidemií koronaviru jsem přijal v ordinaci řadu dosud nestandardních hygienických opatření. Používáme respirátory, ochranné štíty, pláště, mezi pacienty necháváme větší odstup na větrání, pacienti si musí dezinfikovat ruce a ústa. To vše zvyšuje náklady ordinace. Zavedl jsem proto poplatek za zvýšenou dezinfekci, který pacientům účtuji s tím, že si jej mají nechat proplatit u své zdravotní pojišťovny. Zdravotní pojišťovny však odmítají…

Změny v platbách pojistného pro OSVČ

LKS 04/2020 19. 4. 2020 Poradny

V médiích slyšíme řadu informací o tom, že podnikatelé budou platit nižší pojistné na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění. O jaké změny se konkrétně jedná a budou se vztahovat i na zubní lékaře, kteří podnikají prostřednictvím společnosti s ručením omezeným?

Na vydání kopie zdravotnické dokumentace mají právo oba rodiče nezletilého pacienta

LKS 03/2020 15. 3. 2020 Poradny

Mám nezletilého pacienta, jehož rodiče jsou rozvedeni a dítě bylo svěřeno do péče matky. Otec pacienta žádá o informace o zdravotním stavu jeho syna a výpis ze zdravotnické dokumentace. Mohu mu tyto informace dát, i když s tím matka nesouhlasí? A je potřeba, aby mi nějakým způsobem prokázal, že je to opravdu pacientův otec?

Vrácení ceny vadného výrobku a pojištění

LKS 02/2020 15. 2. 2020 Poradny

Pacient reklamoval protetický výrobek a požadoval vrácení ceny. Cenu jsem vrátil a pak jsem se obrátil na pojišťovnu, u které mám uzavřeno profesní pojištění, aby mi náklady nahradila. Pojišťovna však odmítla s tím, že vrácení ceny není škoda na zdraví, a proto se na ně pojištění nevztahuje. Je to pravda? Celý život si platím pojištění, očekával jsem proto, že mi pojišťovna v mé…

Úhrada neodkladné péče poskytnuté nesmluvním poskytovatelem

LKS 01/2020 19. 1. 2020 Poradny

Nemám smlouvu s žádnou zdravotní pojišťovnou. Do mé ordinace se dostavil pacient, který potřeboval neodkladné ošetření. Ošetření jsem poskytl, pacient zaplatil v hotovosti, vydal jsem mu příjmový doklad a poučil jsem jej, aby požádal Všeobecnou zdravotní pojišťovnu, u které byl pojištěn, aby mu zaplacené náklady za neodkladné ošetření proplatila. Pacient se řídil mým doporučením, uvedená zdravotní pojišťovna však odmítla účet…

Členské příspěvky na rok 2020

LKS 12/2019 14. 12. 2019 Poradny

Jak vysoké členské příspěvky budeme příští rok platit? Do jaké kategorie budu zařazena a jak zjistím, kam mám platit?

Členské příspěvky absolventů v roce 2020

LKS 11/2019 17. 11. 2019 O čem se mluví

Od ledna 2020 začnou platit nová pravidla, podle kterých se stanovuje výši ročního členského příspěvku. Změny se dotknou i tzv. absolventů, tedy členů Komory v prvních letech jejich členství v Komoře.

Pacientský souhrn

LKS 11/2019 17. 11. 2019 Co vás zajímá

Již od dubna 2019 platí zákon, který zavádí do právní úpravy tzv. pacientský souhrn. Tento nový institut nemá a patrně ani nebude mít pro poskytovatele ambulantní péče v oboru zubní lékařství zásadní význam, je přesto potřeba, aby o jeho existenci byli poskytovatelé alespoň v základních rysech informováni.

Nahlížení do zdravotnické dokumentace

LKS 11/2019 17. 11. 2019 Poradny

Pacient se domáhá toho, aby mohl osobně nahlížet do zdravotnické dokumentace. Trvá na tom, že přijde do mojí ordinace v době, kterou on sám určí, a že si bude zdravotnickou dokumentaci prohlížet, fotit mobilním telefonem, a to po dobu, kterou on uzná za vhodné. Nemám v ordinaci prostor, kam bych jej mohla se zdravotnickou dokumentací posadit, a i kdybych jej měla, nemám…